Jak utworzyć zajęcia online?

Ostatnia modyfikacja: 24 marca 2020

Zajęcia online sprawdzą się doskonale, kiedy chcesz udostępnić swoje zajęcia w formie transmisji online, np. z platformy YouTube lub Facebook.

Jak utworzyć zajęcia online krok po kroku?


Krok 1.
Wybierz z menu zakładkę Lokalizacje i utwórz nową lokalizację np. o nazwie Online. Sugerujemy taką nazwę, aby dla klienta było oczywiste, że zajęcia odbywają się online, a nie w tradycyjny sposób (dowiedz się jak utworzyć nową lokalizację).

Krok 2.
Utwórz nową klasę online – w tym celu przejdź do zakładki Usługi, a następnie kliknij kartę Menedżer klas i wybierz Klasy.

Aby łatwiej Ci było zarządzać nowymi zajęciami, utwórz dla nich nową kategorię. W tym celu kliknij przycisk Dodaj kategorię i wprowadź odpowiednią nazwę, np. „Zajęcia online”.




Następnie, utwórz nowe zajęcia klikając przycisk Dodaj klasę i wypełnij pola:
a). Nazwa klasy – powinna jasno informować, iż są to zajęcia online, np. „Joga od podstaw online” lub „Rozciąganie online”.
b). Poziom trudności – wybierz odpowiednio poziom trudności dla danych zajęć,
c). Kategoria – wybierz utworzoną wcześniej kategorię „Zajęcia online”.




Krok 3.
Wybierz utworzoną wcześniej klasę, aby rozsunąć panel ustawień, a następnie kliknij przycisk Edytuj grafik, aby zaplanować odpowiednio daty i godziny dla zajęć.

W nowym oknie kliknij przycisk Dodaj wystąpienie i wypełnij pola tak, jakbyś planował zwykłe zajęcia (dowiedz się jak dodać wystąpienie do klasy).
Dodatkową opcją, którą musisz zaznaczyć w przypadku zajęć online jest opcja Zajęcia online > Tak, która włączy dodatkowe ustawienia związane z zajęciami online.

W związku z tym, że są to zajęcia online, zalecamy ustawienie dużej liczby miejsc, np. 99.






Krok 4.
Jeśli zapisy na zajęcia online wymagają specjalnych karnetów, w innej cenie niż standardowe – stwórz nową kartę (dowiedz się jak utworzyć nową kartę) i przypisz do niej odpowiednie restrykcje, aby działała wyłącznie z zajęciami online (dowiedz się jak przypisać restrykcje do karty).

Twoje zajęcia są już dostępne i klienci mogą się na nie zapisywać.

Jak zmienić już istniejące zajęcia na zajęcia online?

Jeśli już zaplanowałeś swoje zajęcia, w każdym momencie możesz je przekształcić w zajęcia online.

Aby to zrobić, przejdź do zakładki Usługi, a następnie kliknij kartę Menedżer klas i wybierz Klasy. Wybierz utworzoną wcześniej klasę, aby rozsunąć panel ustawień, a następnie kliknij przycisk Edytuj grafik, aby edytować już istniejące wystąpienia.

Rozsuwając poszczególne daty, masz możliwość edycji każdej z nich – wystarczy, że w ustawieniach zmienisz opcję Zajęcia online > Tak, aby zmienić zwykłą klasę na zajęcia online.


Jak dodać link do transmisji online?

Na tym etapie powinieneś wybrać platformę, przez którą udostępnisz swoją transmisję online. W zależności od tego, z jakich mediów społecznościowych korzystasz, najprostszym wyborem będzie YouTube lub Facebook.

Link do transmisji Facebook: aby skopiować link do transmisji na Facebooku, przejdź do swojej transmisji w oknie przeglądarki, a następnie skopiuj link z paska adresu przeglądarki.



Link do transmisji YouTube Live: link do swojej transmisji YouTube znajdziesz podczas tworzenia transmisji, po kliknięciu przycisku Udostępnij.



Jeśli posiadasz już link do swojej transmisji, na kilkanaście minut przed rozpoczęciem zajęć przejdź do zakładki Grafik i kliknij przycisk Zapisz obok wybranych zajęć. W nowym oknie kliknij znajdującą się w prawym górnym rogu ikonę ustawień transmisji online i wprowadź link do transmisji.

Ikona ustawień transmisji pojawia się wyłącznie w przypadku zajęć online – upewnij się, że ustawiłeś swoje zajęcia jako online.




Dodatkowo masz możliwość przesłania wiadomości do wszystkich osób już zapisanych na dane zajęcia – otrzymają oni wiadomość email zawierającą wprowadzony przez Ciebie link do transmisji.
Dodatkowo klienci, którzy posiadają zainstalowaną aplikację mobilną, otrzymają powiadomienie „push” odnośnie możliwości dołączenia do transmisji.

Możesz również dodać dodatkową informację, która znajdzie się w emailu, np. hasło do transmisji lub inne przydatne informacje.

Powiadomienie wraz z wprowadzoną wiadomością zostaną wysłane po kliknięciu przycisku Zapisz.

Jak moi klienci mogą uzyskać dostęp do transmisji online?

W przeciwieństwie do tradycyjnych zajęć, zapisy na zajęcia online nie zamykają się przed ich rozpoczęciem. Klient może dołączyć do transmisji również po jej rozpoczęciu, dopóki nie dobiegnie ona końca.



Jeśli klient zapisał się na zajęcia online, może przejść do Twojej transmisji na dwa sposoby:

1. Przy zarezerwowanych zajęciach online na grafiku pojawi się przycisk Oglądaj – jeśli wprowadziłeś już link do transmisji, wystarczy, że klient kliknie link.





2. Jeśli przesłałeś klientom wiadomość email po wprowadzeniu linku do transmisji, klient może przejść do transmisji bezpośrednio ze swojego emaila klikając link znajdujący się w wiadomości.