Czym są klasy i jak je utworzyć?

Ostatnia modyfikacja: 13 sierpnia 2022

Klasy pozwalają Ci oferować wszelkiego rodzaju zajęcia grupowe odbywające się w Twoim studio. Klient ma możliwość zarezerwowania wybranych przez siebie klas z grafiku.

Jak utworzyć klasy?

Aby rozpocząć tworzenie klas, przejdź do zakładki Usługi, a następnie wybierz dział Menedżer klas i kliknij zakładkę Klasy. Aby utworzyć pierwsze zajęcia, kliknij przycisk Dodaj klasę i wypełnij pola:

Nazwa – podaj nazwę zajęć (np. „Joga”, „Pilates reformer”, „Pole dance”).

Poziom trudności – wybierz poziom trudności tworzonych zajęć.

Kategorie – wybierz, do której kategorii chcesz przypisać zajęcia.



Po uzupełnieniu powyższych pól kliknij przycisk Dodaj. Zajęcia zostały utworzone, teraz możesz zaplanować dla nich wystąpienia na konkretne dni i godziny.

Po utworzeniu zajęć będziesz mieć możliwość skonfigurowania zaawansowanych ustawień, takich jak czas zapisów na przyszłość, czas na anulowanie, moment zamknięcia zapisów itp.

Jak dodać wystąpienia dla klasy?

Aby rozpocząć planowanie grafiku, musisz najpierw utworzyć przynajmniej jedną lokalizację.


Aby zaplanować grafik dla utworzonych zajęć, kliknij wybrane zajęcia, aby rozwinąć panel z informacjami, a następnie kliknij przycisk Edytuj grafik.


W nowym oknie kliknij przycisk Dodaj wystąpienie i uzupełnij informacje:

Data rozpoczęcia – ustal, kiedy zajęcia odbędą się po raz pierwszy.

Data zakończenia – masz kilka możliwości: możesz zaplanować klasę na rok/dwa naprzód, jako jednorazowe wydarzenie lub manualnie wprowadzić datę jej zakończenia.

Powtarza się w – zaznacz dni, w których odbywają się zajęcia.

Czas rozpoczęcia oraz czas zakończenia – ustaw godziny trwania zajęć.

Nauczyciel – wybierz osobę prowadzącą zajęcia.

Lokalizacja – wybierz lokalizację, w której odbywają się zajęcia.

Całkowita liczba miejsc – podaj łączną liczbę dostępnych miejsc.

Liczba miejsc dla FrontOffice – ustal liczbę miejsc, które mogą być samodzielnie zarezerwowane przez klientów (jeśli ustawisz 0 miejsc dla FrontOffice, zapisy będą możliwe wyłącznie od strony pracownika, a na grafiku widocznym dla klientów pojawi się informacja „Brak miejsc”).

Liczba miejsc na liście rezerwowej – wprowadź liczbę miejsc dla listy rezerwowej. Jeśli skończą się miejsca na liście głównej, klienci będą mogli się zapisać na rezerwę i oczekiwać na zwolnienie miejsca (dowiedz się więcej).

Darmowe zajęcia – zaznacz tę opcję, jeśli zapis na zajęcia jest darmowy i nie wymaga zakupu karnetu.

Wirtualne zajęcia – zaznacz tę opcję, jeśli zajęcia są prowadzone w formie transmisji online.

Kolor wyróżnienia – możesz wyróżnić zajęcia na grafiku przy użyciu dostępnych kolorów.

Jeśli klasa występuje w różne dni, o różnych godzinach, należy stworzyć wystąpienia dla każdego z dni oddzielnie. Np. najpierw planujemy klasę dla wszystkich wtorków na godzinę 17:00, a następnie tworzymy kolejne wystąpienie dla czwartków na godzinę 15:00.


Po uzupełnieniu pól kliknij przycisk Dodaj. Wystąpienie zostały zaplanowane.

Zaawansowane ustawienia klasy

Aby zmienić domyślne ustawienia klasy, kliknij wybrane zajęcia, aby rozwinąć panel z informacjami. Do dyspozycji masz takie ustawienia jak:

Opis – możesz wprowadzić informacje na temat zajęć, aby zachęcić klientów do rezerwacji.

Zdjęcie – możesz dodać zdjęcie promujące klasę.–

Zapisy dostępne do – liczba dni dostępnych do rezerwacji naprzód (domyślnie jest to dziś + kolejne 14 dni).

Czas na anulowanie zajęć – czas, w którym klient może bezkarnie anulować swoją rezerwację i odzyskać wejście na karnet, aby je ponownie wykorzystać (domyślnie jest to najpóźniej 6 godzin przed planowaną wizytą).

Zamknij zapisy przed rozpoczęciem zajęć – czas, po którym zapisy zostają zamknięte dla klientów (domyślnie jest to 10 minut przed rozpoczęciem, po tym czasie rezerwacja będzie już dostępna wyłącznie z BackOffice™).

Ograniczenie ze względu na płeć – zaznacz tę opcję, jeśli zajęcia są skierowane wyłącznie do kobiet lub mężczyzn.

Aktywny – przełącz opcję, jeśli chcesz usunąć zajęcia. Po odświeżeniu widoku zajęcia znikną z listy.