Czym są wizyty i jak je utworzyć?
Ostatnia modyfikacja: 17 sierpnia 2022
Wizyty pozwalają Ci oferować wszelkiego rodzaju usługi indywidualne takie jak np. treningi personalne, konsultacje, masaże, zabiegi i inne.
Klient ma możliwość umówienia się na jeden z udostępnionych przez studio terminów.
Przed rozpoczęciem tworzenia wizyt, musisz utworzyć grafik pracy dla przynajmniej jednego z pracowników – dowiedz się, jak utworzyć grafik pracy dla pracownika.
Jak utworzyć wizyty?
Aby rozpocząć tworzenie wizyt, przejdź do zakładki Usługi
, a następnie wybierz dział Menedżer wizyt
. Aby utworzyć pierwszy rodzaj usługi, kliknij przycisk Dodaj
i wypełnij pola:
Nazwa – podaj nazwę usługi (np. „Trening personalny”).
Kategorie – wybierz, do których kategorii, usługa powinna zostać przypisana.
Publiczny opis – wprowadź informacje na temat danego rodzaju usługi, aby zachęcić klientów do rezerwacji.
Obrazek – dodaj zdjęcie promujące usługę.
Rezerwacje na przyszłość – liczba dni dostępnych do rezerwacji naprzód (domyślnie jest to dziś + kolejne 14 dni).
Czas na anulowanie rezerwacji – czas, w którym klient może bezkarnie anulować swoją rezerwację i odzyskać wejście na karnet, aby je ponownie wykorzystać (domyślnie jest to najpóźniej 6 godzin przed planowaną wizytą).
Zamknij zapisy przed rozpoczęciem – czas, po którym zapisy zostają zamknięte dla klientów (domyślnie są to 2 godziny, po tym czasie rezerwacja danej godziny będzie już dostępna wyłącznie z BackOffice™).
Pokaż w FrontOffice – włącz tę opcję, jeśli chcesz, aby ta usługa była widoczna dla klientów.
Po uzupełnieniu powyższych pól kliknij przycisk Dodaj
. Usługa została utworzona, teraz możesz dodać do niej warianty.
Jak dodać warianty do wizyty?
Aby dodać warianty do utworzonej usługi, kliknij ikonę zarządzania wariantami znajdującą się obok danej wizyty.
W nowym oknie kliknij przycisk Dodaj
i uzupełnij informacje:
Nazwa – podaj nazwę wariantu, która będzie widoczna dla klientów. Nie powtarzaj nazwy usługi – (system wyświetla ją obok nazwy wariantu), zamiast tego, wprowadź nazwę, która opisze wariant (np. w przypadku treningu personalnego może to być „Podstawowy” lub „Zaawansowany”).
Rodzaj wariantu – ustal, czy będzie to usługa prowadzona przez pracownika (wizyta), czy też wynajem sali (wynajem zasobów), a następnie wybierz odpowiednich pracowników i lokalizacje.
Czas trwania – długość trwania danego wariantu usługi.
Interwał rezerwacji – przedziały czasowe w jakich klienci mogą rezerwować wizyty (np. 30-minutowy interwał pozwoli na rezerwację o godzinie 10:00, 10:30, 11:00, itp.).
Wybierz kolor – możesz wyróżnić usługę za pomocą koloru, który będzie widoczny dla klienta.
Usługa jest darmowa – wybierz tę opcję, jeśli chcesz zaoferować ten wariant usługi za darmo, bez konieczności zakupu karnetu.
Potwierdzenie rezerwacji – ustal, czy rezerwacja wymaga manualnego potwierdzenia przez Ciebie.
Pokaż w FrontOffice™ – włącz tę opcję, jeśli chcesz, aby dany wariant był widoczny dla klientów.
Pozwól na rezerwację z FrontOffice™ – włącz tę opcję, jeśli chcesz, aby dany wariant był dostępny do rezerwacji przez klientów.
Po uzupełnieniu powyższych pól kliknij przycisk Dodaj
. Wariant został dodany do usługi.
Jak utworzyć karnety dla wizyt?
Aby ustawić ceny dla wizyt, należy utworzyć odpowiednie karnety – przejdź do zakładki Usługi
, a następnie wybierz dział Karty
i utwórz potrzebne karnety zgodnie z poradnikiem dla modułu Wizyty
.
Domyślnie wszystkie utworzone karnety działają ze wszystkimi wizytami, jeśli chcesz zlimitować dostęp karnetów do wybranych wizyt lub wariantów, skorzystaj z ustawień restrykcji dostępu lub sprzedaży.