Jak dodać kartę dla klienta?
Ostatnia modyfikacja: 07 października 2022
Aby dodać klientowi karnet, przejdź do zakładki Klienci
, a następnie wyszukaj klienta, któremu chcesz przypisać nowy karnet i kliknij przycisk Profil
.
W profilu klienta przejdź do zakładki Zakupy
, kliknij dział Karty
, a następnie przycisk i wybierz jedną z dostępnych kart.
W nowym oknie otworzy się punkt sprzedaży. W tym miejscu masz możliwość zmiany domyślnych ustawień karnetu – aby to zrobić, kliknij ikonę ołówka znajdującą się obok karnetu. Możesz zmienić takie ustawienia jak: domyślna nazwa karnetu, cena, typ sesji, data aktywacji oraz ważności – zmiany zostaną zastosowane wyłącznie dla tego karnetu przypisanego dla klienta.
Jeśli wprowadziłeś wszystkie potrzebne zmiany, potwierdź sprzedaż, wybierając metodę, którą zapłacił klient: terminal, gotówka, przelew bankowy lub portfel.
Jak dodać niezapłaconą kartę?
Sposób 1 (z datą płatności ustaloną na dziś):
Aby dodać kartę, która będzie się wyświetlała w profilu klienta jako Niezapłacona
, wprowadź wartość 0
(zero) w polu Do zapłaty teraz
znajdującym się w dolnej części punktu sprzedaży.
Ta zmiana spowoduje, że w polu Do zapłaty później
pojawi się pełna cena karnetu.
Zakończ dodawanie karty, klikając przycisk Potwierdź
.
Termin płatności zostanie ustalony na dziś i klient otrzyma powiadomienie mailowe.
Sposób 2 (z własną datą płatności):
Aby ustalić termin płatności dla klienta, kliknij ikonę menu znajdującą się obok zamówienia, a następnie wybierz opcję Do zapłaty później
.
Domyślna data płatności to data sprzedaży karty, jednak możesz ustalić własny termin płatności, klikając ponownie ikonę menu , a następnie wybierając opcję Edytuj
. W nowym oknie, w polu Płatne do
wprowadź wybraną przez siebie datę i zatwierdź przyciskiem Zapisz
.
Zgodnie z ustaloną datą, klient otrzyma automatyczne powiadomienie email informujące o konieczności uregulowania należności. W przypadku braku płatności ze strony klienta, system wyśle upomnienie przypominające o płatności co 7 dni (dowiedz się więcej o automatycznych powiadomieniach)
.
W dolnej części punktu sprzedaży pojawi się podsumowanie, informujące o wysokości kwoty do zapłaty. Zakończ dodawanie karty, klikając przycisk Potwierdź
.
Zakładka „Transakcje”
Status transakcji można kontrolować w zakładce Transakcje
, w profilu klienta. Jeśli klient opłaci kartę, status zostanie zmieniony na Zapłacono
.
Informacja o nieuregulowanej płatności będzie również widoczna dla klienta w jego profilu.
W przypadku braku płatności w ciągu 7 dni klient otrzyma upomnienie w postaci wiadomości email, a informacja w profilu zmieni kolor na czerwony.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się, w jaki sposób klient może samodzielnie uregulować należności.