Lista rezerwowa

Ostatnia modyfikacja: 12 lutego 2018

Lista rezerwowa jest świetnym rozwiązaniem, jeśli prowadzisz popularne zajęcia, w których miejsca szybko się zapełniają. Ustawiając listę rezerwową, Twoi klienci mają możliwość zapisania się i oczekiwania na wolne miejsce.
Szczególnie dobrze sprawdza się to, jeśli klienci rezerwują klasy z dużym wyprzedzeniem i zdarza się, że część z nich anuluje wizytę nawet w ten sam dzień.

Jak to działa?

Do każdej klasy lub pojedynczych dat masz możliwość ustawienia liczby miejsc rezerwowych. Jeśli w klasie zabraknie wolnych miejsc, wybrana liczba osób będzie się mogła zapisać na listę rezerwową. Jeśli w klasie zwolni się miejsce, klient z listy rezerwowej automatycznie zajmie to miejsce i otrzyma potwierdzenie rezerwacji zajęć.

Osoby zapisane na listę rezerwową nie są wliczane do Twojej subskrypcji, to znaczy, że nie płacisz za te rezerwacje dopóki nie zostaną one przeniesione na listę obecności.

Ustawienie listy rezerwowej dla całej klasy

Aby ustawić listę rezerwową, przejdź do zakładki Usługi, a następnie Menedżer klas. Kliknij Klasy, wybierz interesującą Cię klasę, a w rozwijanym panelu kliknij przycisk Edytuj grafik.



Z listy utworzonych grafików wybierz ten, dla którego chcesz ustawić listę rezerwową, a następnie zaznacz wybrane daty klikając pole wyboru Checkbox znajdujące się obok numeru tygodnia.

Edit selected schedule events

Aby przejść do edycji zaznaczonych dat, kliknij przycisk Edit selected. W nowo otwartym oknie znajdź dział Lista rezerwowa, a w polu Liczba miejsc na liście rezerwowej podaj preferowaną liczbę miejsc.

Waiting list capacity

Aby zapisać wprowadzone zmiany, kliknij przycisk Zapisz w prawym dolnym rogu okna.

Do wybranych dat zostały przypisane miejsca na liście rezerwowej.

Ustawienie listy rezerwowej dla pojedynczej daty

Jeśli chcesz ustawić listę rezerwową dla tylko jednej najbliższej daty, możesz to zrobić z poziomu grafiku. Przejdź do zakładki Grafik, następnie znajdź interesujące Cię zajęcia i kliknij ikonę More options menu, a z dostępnych opcji wybierz Edytuj wystąpienie.


Edit class event

W nowo otwartym oknie znajdź dział Lista rezerwowa, a w polu Liczba miejsc na liście rezerwowej podaj preferowaną liczbę miejsc.

Waiting list capacity

Aby zapisać wprowadzone zmiany, kliknij przycisk Zapisz w prawym dolnym rogu okna.

Do wybranej daty zostały przypisane miejsca na liście rezerwowej.

Jak wpisać klienta na listę rezerwową?

Jeśli masz ustawioną listę rezerwową dla danych zajęć, jako menedżer możesz w każdej chwili wpisać na nią klienta. Aby to zrobić, przejdź do zakładki Grafik, następnie znajdź interesujące Cię zajęcia i kliknij przycisk Zapisz. W polu wyszukiwania znajdź i kliknij klienta, którego chcesz dopisać do listy rezerwowej.

Search client

Aby otworzyć menu, kliknij strzałkę w przycisku Zapisany, a z dostępnych opcji wybierz Przenieś do listy rezerwowej.

Move client to waiting list

Aby zakończyć proces, będziesz musiał podać informację do ilu godzin przed rozpoczęciem zajęć, klient będzie oczekiwać na potwierdzenie rezerwacji. Po przekroczeniu tego czasu, jeśli nie zwolni się żadne miejsce, klient zostanie automatycznie usunięty z listy rezerwowej.





Przykład: Jeśli ustawisz 5 godzin (a klasa rozpoczyna się o godzinie 15:00), klient do godziny 10:00 będzie oczekiwać na zwolnienie miejsca. Jeśli przed godziną 10:00 jedna z osób zapisanych na listę obecności anuluje swoją wizytę, klient z listy rezerwowej automatycznie wskoczy na jej miejsce i otrzyma potwierdzenie rezerwacji.

Pamiętaj, aby wpisując klientów na listę rezerwową, dać im wystarczająco dużo czasu na przygotowanie się do zajęć lub ich ewentualne anulowanie.

Jak przenieść klienta z listy rezerwowej do listy obecności?

Jako menedżer, masz możliwość manualnego wybrania osób z listy rezerwowej i dopisania ich do listy obecności.

Aby to zrobić, przejdź do zakładki Grafik, następnie znajdź interesujące Cię zajęcia i kliknij przycisk Zapisz. Na liście rezerwowej znajdź klienta, którego chcesz dopisać do listy obecności. Aby otworzyć menu, kliknij strzałkę w przycisku Oczekuje, a z dostępnych opcji wybierz Przenieś do listy obecności.


Move client to signup list

W nowo otwartym oknie zostaniesz poproszony o potwierdzenie wyboru, dodatkowo będziesz miał możliwość zaznaczenia opcji wysłania maila z potwierdzeniem rezerwacji zajęć do Twojego klienta.

Move client to signup list confirmation

Aby zapisać wybór, kliknij przycisk Tak, przenieś w prawym dolnym rogu okna.

Wybrana osoba została przeniesiona na listę obecności.

Pozycja klienta na liście rezerwowej i czas oczekiwania na potwierdzenie

Przy każdym kliencie na liście rezerwowej znajdziesz numer porządkowy. Jest to pozycja klienta na liście. Jeśli w klasie zwolni się miejsce, klient znajdujący się na liście rezerwowej na pierwszej pozycji, zostanie automatycznie dopisany do listy obecności.

Przy każdym kliencie znajdziesz również czas oczekiwania podany podczas zapisów. Po przekroczeniu tego czasu, jeśli nie zwolni się żadne miejsce, klient zostanie automatycznie usunięty z listy rezerwowej.

Waiting list table

Lista rezerwowa zamyka się automatycznie jedną godzinę przed rozpoczęciem zajęć. Oznacza to, że po tym czasie nikt już nie będzie się mógł dopisać.

W jaki sposób klient może się wpisać na listę rezerwową?

Jeśli masz ustawioną listę rezerwową dla danych zajęć i zabrakło wolnych miejsc, klient zobaczy na grafiku przycisk Zarezerwuj zamiast Zapisz się.

Przed rezerwacją zajęć klient zostanie poinformowany o tym, że zapisuje się na listę rezerwową. System powiadomi ile osób znajduje się już na liście oraz zapyta o to, ile czasu przed rozpoczęciem zajęć będzie oczekiwał na potwierdzenie rezerwacji (do wyboru od 1 do 12 godzin).

Sign up to waiting list from FrontOffice

Jeśli w klasie zwolni się miejsce, klient z listy rezerwowej automatycznie zajmie to miejsce i otrzyma potwierdzenie rezerwacji zajęć.