Co to jest kampania i jak ją utworzyć?

Ostatnia modyfikacja: 13 lutego 2019

Kampania to wiadomość marketingowa wysłana przy pomocy emaila lub SMS do wybranej grupy odbiorców. Dzięki kampaniom z łatwością utrzymasz kontakt ze swoimi klientami, poinformujesz o najnowszych zajęciach lub promocjach.

Jak utworzyć kampanię?

Aby rozpocząć tworzenie kampanii, wybierz z dostępnego po lewej stronie menu zakładkę Usługi, a następnie kliknij Marketing.

Aby utworzyć nową kampanię, kliknij przycisk plus , a następnie wpisz nazwę dla swojej kampanii i wybierz jej rodzaj:

Nazwa – wpisz nazwę dla tworzonej kampanii (np. Kampania walentynkowa). Nazwa będzie widoczna wyłącznie w BackOffice™.

Rodzaj kampanii – wybierz, w jaki sposób kampania ma zostać wysłana: jako wiadomość email lub SMS.

Dodawanie odbiorców do kampanii

Jeśli wybrałeś już rodzaj kampanii czas dodać odbiorców. Masz do wyboru 3 rodzaje odbiorców:

Wszyscy klienci – do listy odbiorców zostaną dopisani wszyscy klienci studio.

Wybrani klienci – używając wyszukiwarki, znajdź wybranych przez siebie klientów podając ich imię, nazwisko lub adres email.

Tagi – jeśli korzystasz z tagów, możesz wybrać klientów oznaczonych konkretnym tagiem.


Po wybraniu rodzaju odbiorców wyświetli się informacja z liczbą znalezionych osób, spełniających wybrane kryteria.

Pamiętaj, że w zależności od wybranego rodzaju kampanii (email lub SMS), do listy odbiorców zostaną dodane wyłącznie osoby posiadające adres email lub numer telefonu, które zgodziły się na otrzymywanie newslettera.

Tworzenie treści dla kampanii email

Jeśli wybrałeś email jako rodzaj kampanii, kolejnym krokiem będzie dodanie tematu. Temat powinien zachęcić odbiorców do otwarcia emaila, jednakże pamiętaj, że może zawierać maksymalnie 150 znaków.


Po utworzeniu tematu możesz przejść do projektowania szablonu dla kampanii. Aby rozpocząć tworzenie szablonu, kliknij przycisk Zaprojektuj email. W nowym oknie przejdziesz do kreatora email. Wykorzystaj dostępne elementy, aby stworzyć swój własny układ graficzny.



Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej na temat tworzenia szablonów w kreatorze email.



Jeśli chcesz sprawdzić, jak stworzony szablon będzie wyglądał w Twojej skrzynce mailowej, możesz wysłać testową wiadomość klikając przycisk Wyślij testowy email. Testowy email zostanie wysłany wyłącznie na adres email konta, na którym jesteś zalogowany.




Po ukończeniu edycji szablonu kliknij przycisk Zapisz, aby zapisać utworzony układ i przejść do ostatniego etapu tworzenia kampanii.

Tworzenie treści dla kampanii SMS

Aby rozpocząć tworzenie wiadomości, kliknij przycisk Wprowadź wiadomość. W nowym oknie przejdziesz do kreatora SMS, dzięki któremu utworzysz treść dla swojej kampanii SMS.

Kreator pozwala na wprowadzenie wiadomości zawierającej do 765 znaków (5 części SMS). Znaki specjalne takie jak: ^ { } [ ] ~ \ | € liczone są podwójnie ze względu na wymogi specyfikacji GSM, natomiast litery diakrytyczne takie jak: ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż zostaną zamienione na odpowiadające im litery bez zmiękczeń.

Zalecamy wpisywanie treści wiadomości SMS samodzielnie z klawiatury. Kopiowanie tekstu (np. z edytorów tekstowych lub stron www) może skutkować błędnym wysłaniem wiadomości lub naliczeniem większej liczby znaków z powodu zawartego kodowania.



Po dodaniu wiadomości kliknij przycisk Zapisz, aby zapisać wprowadzoną treść i przejść do ostatniego etapu tworzenia kampanii.

Wysyłka i planowanie kampanii

Kiedy przygotowałeś już treść oraz wybrałeś odbiorców, możesz wysłać kampanię od razu lub zaplanować jej wysyłkę na konkretny dzień.


Aby zaplanować kampanię, wybierz opcję Zaplanuj wysyłkę kampanii, wybierz preferowaną datę wysyłki, a następnie kilkij przycisk Zaplanuj. Potwierdź planowanie kampanii przyciskiem Tak, zaplanuj.

Pamiętaj, że zaplanowaną kampanię możesz wciąż edytować lub anulować do czasu jej zaplanowanej wysyłki.

Dodatkowo w przypadku zaplanowanych kampanii ostateczna liczba odbiorców może się zmienić, np. w przypadku usunięcia lub dodania nowego klienta w studio przed zaplanowanym terminem wysyłki.


Jeśli natomiast chcesz od razu wysłać kampanię, kliknij przycisk Wyślij teraz, a następnie zatwierdź wysyłkę w nowym oknie, klikając przycisk Tak, wyślij. Kampania trafi do kolejki i zostanie wysłana w najbliższym czasie.

Pamiętaj, że wysłanej kampanii nie można już zatrzymać, ani edytować.