Promowanie kart (promocja, wyróżnienie)

Ostatnia modyfikacja: 01 marca 2024

Możesz użyć opcji promowania, aby wprowadzić zniżkę w obecnej cenie lub wyróżnić kartę w cenniku bez zmiany ceny.

Jak włączyć i ustawić promocję z obniżką ceny?

1. Przejdź do zakładki Usługi, a następnie wybierz dział Karty.

2. W widoku listy kart kliknij ikonę menu i wybierz opcję Promowanie.

3. Zaznacz opcję Włącz promowanie dla wybranej karty, aby aktywować pozostałe opcje.

4. Jako typ promowania wybierz Zniżka – to pozwoli Ci ustawić obniżkę ceny i dodatkowe wyróżnienie w cenniku.

5. Wprowadź wysokość zniżki jako kwotę (np. 50 zł) lub procent (np. 50%) – pamiętaj, że zniżka nie może być równa lub większa niż cena produktu.

6. Jeśli chcesz wprowadzić rabat bez dodatkowego wyróżnienia i etykiety, wybierz opcję Bez wyróżnienia, w przeciwnym wypadku zaznacz opcję Z wyróżnieniem i kliknij przycisk Skonfiguruj. W nowym oknie wybierz kształt i kolor oraz wprowadź tekst dla etykiety wyróżnienia.

Nie możesz umieścić w etykiecie słów informujących o wielkości zniżki (np. 50%, 50 zł) – zgodnie z Dyrektywą Omnibus ta kwota jest obliczana na podstawie najniższej ceny z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem rabatu (dowiedz się więcej).



7. Jeśli chcesz zaplanować rabat na przyszłość lub ustawić, aby trwał do określonej daty, zaznacz opcję Zastosuj tylko w określonym przedziale dat, a następnie wprowadź datę rozpoczęcia i zakończenia promocji.

8. Zatwierdź promocję, klikając przycisk Zapisz.

Promocja nie łączy się z kodami zniżkowymi – oznacza to, że klient nie może dodatkowo wpisać kodu zniżkowego, aby uzyskać większy rabat podczas zakupu promowanego produktu.

Jak włączyć i ustawić wyróżnienie bez zmiany ceny?

1. Przejdź do zakładki Usługi, a następnie wybierz dział Karty.

2. W widoku listy kart kliknij ikonę menu i wybierz opcję Promowanie.

3. Zaznacz opcję Włącz promowanie dla wybranej karty, aby aktywować pozostałe opcje.

4. Jako typ promowania wybierz Wyróżnienie – to pozwoli Ci wyróżnić kartę w cenniku bez konieczności zmiany ceny.

5. Kliknij przycisk Skonfiguruj, a w nowym oknie wybierz kształt i kolor oraz wprowadź tekst dla etykiety wyróżnienia.

Zgodnie z Dyrektywą Omnibus nie możesz użyć słów sugerujących, że zmieniła się cena produktu np. „Promocja” (dowiedz się więcej). Jeśli chcesz wprowadzić obniżkę ceny, jako typ promowania wybierz Zniżka.



6. Jeśli chcesz zaplanować wyróżnienie na przyszłość lub ustawić, aby trwało do określonej daty, zaznacz opcję Zastosuj tylko w określonym przedziale dat, a następnie wprowadź datę rozpoczęcia i zakończenia promocji.

7. Zatwierdź promocję, klikając przycisk Zapisz.

Jak wygląda promocja od strony klienta?

Jeśli wybierzesz typ promowania jako Zniżka i ustawisz wyróżnienie, klient zobaczy ustawioną przez Ciebie etykietę i wyróżnienie kolorystyczne oraz 3 ceny: cenę promocyjną, przekreśloną cenę przed obniżką oraz najniższą cenę karty z 30 dni przed wprowadzeniem rabatu.


Jeśli wybierzesz typ promowania jako Wyróżnienie, klient zobaczy ustawioną przez Ciebie etykietę i wyróżnienie kolorystyczne.

Co to jest Dyrektywa OMNIBUS?

Dyrektywa OMNIBUS to dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 roku. Znowelizowane przepisy implementujące dyrektywę zostały wprowadzone w Polsce 1 stycznia 2023 roku.

Nowe przepisy mają na celu przede wszystkim lepsze zadbanie o prawa konsumenta i zaprzestanie nieuczciwych praktyk ze strony przedsiębiorców – takim działaniem jest np. ukrywanie prawdziwych cen produktu przed promocją.


Jak dostosowaliśmy nasz system do powyższych przepisów?

  • Zapisujemy każdą zmianę ceny Twoich kart, aby w razie potrzeby móc obliczyć najniższą cenę z ostatnich 30 dni;
  • Jeśli skorzystasz z opcji promowania ze zniżką, system automatycznie sprawdzi najniższą cenę z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem rabatu i wyświetli ją klientom;
  • Jeśli karta jest w sprzedaży krócej niż 30 dni, system wyświetli ostatnią najniższą cenę od momentu jej utworzenia;
  • Jeśli skorzystasz z opcji promowania ze zniżką, system wyświetli klientowi 3 ceny: cenę przed promocją, cenę promocyjną oraz najniższą cenę z ostatnich 30 dni przed obniżką;
  • Jeśli skorzystasz z opcji promowania ze zniżką, nie możesz umieścić w etykiecie słów informujących o wielkości zniżki (np. 50%, 50 zł) – ta kwota jest obliczana na podstawie najniższej ceny z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem rabatu;
  • Jeśli skorzystasz z opcji promowania bez obniżki ceny (samo wyróżnienie), nie możesz umieszczać w etykiecie słów, sugerujących, iż cena karty została obniżona (np. promocja, zniżka).

Pamiętaj, że niedostosowanie się do zasad wprowadzonych przez Omnibus wiąże się z karami pieniężnymi.