Jak utworzyć grafik pracy dla pracownika?
Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2023
Jeśli chcesz, aby dany pracownik był dostępny dla usług utworzonych jako wizyty
, musisz najpierw utworzyć dla niego grafik pracy, czyli ustalić, w jakie dni i o jakich godzinach będzie dostępny do rezerwacji.
Jak utworzyć grafik pracy?
Jeśli oferowana przez pracownika usługa odbywa się w oddzielnym pomieszczeniu, np. niezależnie od zajęć grupowych, utwórz najpierw nowe pomieszczenie w lokalizacji i do tego pomieszczenia przypisz grafik pracownika.
Aby rozpocząć tworzenie grafiku pracy, przejdź do zakładki Pracownicy
, a następnie kliknij wybranego pracownika. Aby utworzyć grafik, wybierz dział Grafik pracy
, kliknij przycisk Dodaj
i wypełnij pola:
Lokalizacje – zaznacz, w których lokalizacjach pracownik będzie dostępny dla usług.
Zakres dat – ustal, od kiedy będzie obowiązywał dany grafik (jeśli grafik jest stały, możesz wybrać opcję Bez daty zakończenia
, zamiast wprowadzać konkretną datę zakończenia).
Dni – wybierz, w których dniach pracownik świadczy swoje usługi.
Zakres czasu – ustaw godziny pracy.
Przerwy – jeśli w trakcie dnia, pracownik ma przerwę, wprowadź odpowiedni zakres godzin (ten czas nie będzie dostępny do rezerwacji przez klientów).
Po uzupełnieniu powyższych pól kliknij przycisk Dodaj
. Grafik pracy został utworzony.
Jak wprowadzić niedostępność dla pracownika?
Jeśli Twój pracownik planuje urlop lub po prostu będzie niedostępny w wybranych dniach, możesz w łatwy sposób wprowadzić taką informację, a w ustalonych dniach, pracownik nie będzie dostępny do rezerwacji wizyt przez klientów.
Aby dodać niedostępność, przejdź do zakładki Pracownicy
, a następnie kliknij na wybranego pracownika. Aby utworzyć grafik, wybierz dział Grafik pracy
i kliknij przycisk Zarządzaj niedostępnością
.
W nowym oknie kliknij przycisk Dodaj
i uzupełnij informacje:
Lokalizacje – wybierz, których lokalizacji dotyczy niedostępność.
Zakres dat – ustal, od kiedy do kiedy pracownik będzie niedostępny.
Zakres czasu – wybierz, czy pracownik będzie niedostępny przez cały dzień, czy też jedynie w wybranych godzinach.
Powód – możesz wprowadzić powód niedostępności (będzie on widoczny wyłącznie dla Ciebie).
Po uzupełnieniu powyższych pól kliknij przycisk Dodaj
. Niedostępność pracownika została utworzona.