Wirtualny portfel

Ostatnia modyfikacja: 01 grudnia 2024

Funkcjonalność portfela pozwala klientom wpłacać kaucję dla karnetów, które tego wymagają, a studio potrącać ją w przypadku nieobecności, późnego anulowania lub innego zdarzenia.

Ze względu na przeznaczenie tej funkcjonalności, wpłaty na portfel mogą być dokonane przez klientów wyłącznie przy użyciu płatności online – klient nie ma możliwości doładowania portfela poprzez wybranie płatności przelewem tradycyjnym lub gotówką.

Jak włączyć portfel?

1. Wybierz z dostępnego po lewej stronie menu, zakładkę Studio, a następnie kliknij kartę Ustawienia ogólne i wybierz dział Portfel.

2. W nowym oknie zaznacz pole Włącz obsługę portfela.
W ten sposób w ustawieniach restrykcji karnetów pojawi się opcja kaucji.

Jak doładować portfel klienta?

1. Przejdź do zakładki Klienci, a następnie wyszukaj klienta, któremu chcesz wpłacić środki i kliknij przycisk Profil.

2. W profilu klienta przejdź do zakładki Zakupy, kliknij dział Portfel, a następnie przycisk Doładuj i wprowadź kwotę oraz nazwę (lub pozostaw domyślną).

3. W punkcie sprzedaży zaznacz, w jaki sposób dokonano wpłaty: płatność terminalem, gotówką lub przelewem bankowym.

4. Portfel klienta został uzupełniony o wskazaną kwotę.

Jak wypłacić środki z portfela klienta?

1. Przejdź do zakładki Klienci, a następnie wyszukaj klienta, któremu chcesz wypłacić środki i kliknij przycisk Profil.

2. W profilu klienta przejdź do zakładki Zakupy i kliknij dział Portfel.

3. Znajdź na liście transakcję, którą chcesz zwrócić, a następnie kliknij ikonę zwrotu .


4. Wpisz Kwotę do wypłacenia – nie może być wyższa niż obecne saldo portfela lub, w przypadku transakcji online, wyższa niż kwota, którą wpłacił klient.

5. Wybierz sposób zwrotu płatności:

  • Online – zwrot środków zostanie wykonany automatycznie poprzez operatora płatności, którym wcześniej dokonano wpłaty (opcja dostępna wyłącznie w przypadku, gdy klient dokonał wpłaty przy pomocy płatności online).

  • Gotówka – zwrotu należy dokonać samodzielnie, wypłacając klientowi gotówkę.

  • Przelew tradycyjny – zwrotu należy dokonać samodzielnie. Skontaktuj się z klientem w celu uzyskania od niego numeru konta, na które wykonasz przelew.

5. Aby potwierdzić wypłatę środków, kliknij przycisk Tak, wypłać. Dostępne saldo w portfelu klienta zostanie pomniejszone o wskazaną kwotę.



6. Jeśli wybrano opcję zwrotu online, system podejmie kilka prób zwrotu na przestrzeni kolejnych dni. Dzięki temu, jeśli w danym momencie Twoje saldo w panelu danego operatora nie będzie wystarczające do wykonania zwrotu, spróbujemy ponownie.

Jeśli zwrot się powiedzie, klient zostanie o tym poinformowany za pomocą wiadomości email oraz powiadomienia push.

Jeśli pomimo kilku prób, zwrot płatności się nie powiedzie, otrzymasz powiadomienie email wraz z informacją o przyczynie niepowodzenia.

Wiadomość zostanie wysłana na „Adres email do powiadomień” (który możesz ustawić w dziale Studio > Twoje studio) lub jeśli go nie ustawiono, na adres email właściciela studio.



Co oznaczają poszczególne statusy zwrotu?

W zależności od wybranej metody wypłaty środków oraz dalszego przebiegu procesu zwrotu, przy zwrocie pojawi się jeden z poniższych statusów:

  • Oczekuje na zwrot – zwrot oczekuje na realizację, wciąż możesz go jeszcze anulować. Środki zostały pobrane z portfela klienta.

  • W trakcie zwrotu – zwrot został już zlecony do operatora płatności i jest w trakcie realizacji. Saldo portfela klienta zostało pomniejszone o kwotę zwrotu.

  • Wypłacono – środki zostały zwrócone do klienta. Saldo portfela klienta zostało pomniejszone o kwotę zwrotu.

  • Nieudany zwrot – zwrot się nie powiódł, kliknij ikonę strzałki, aby poznać przyczynę. Środki wróciły na portfel klienta.

  • Anulowano zwrot – zwrot został przez Ciebie anulowany, a środki wróciły na portfel klienta.

Jak anulować zlecony zwrot online z portfela klienta?

Jeśli zwrot online nie został jeszcze rozpoczęty, możesz go anulować w profilu klienta, w dziale Zakupy > Portfel, klikając ikonę strzałki przy transakcji zwrotu.

W rozsuniętym panelu kliknij przycisk Anuluj i potwierdź swój wybór.


Powiązane raporty

W zakładce Raporty znajdziesz dwa raporty dedykowane dla portfela:

Wpłaty na portfel – lista wszystkich wpłat dokonanych na portfel w wybranym przedziale czasu.

Saldo portfela – lista wszystkich klientów, którzy posiadają obecnie dodatnie lub ujemne saldo portfela (raport nie wyświetla osób, których saldo wynosi 0).

Kwota wpłacona na portfel pojawia się w raporcie sprzedażowym, dopiero gdy zostanie zamieniona na opłatę karną (czyli w przypadku późnego anulowania/nieobecności klienta) lub zakupu karnetu przy użyciu środków z portfela (dopiero wtedy staje się ona przychodem studio).