Wirtualny portfel
Ostatnia modyfikacja: 01 grudnia 2024
Funkcjonalność portfela pozwala klientom wpłacać kaucję dla karnetów, które tego wymagają, a studio potrącać ją w przypadku nieobecności
, późnego anulowania
lub innego zdarzenia.
Ze względu na przeznaczenie tej funkcjonalności, wpłaty na portfel mogą być dokonane przez klientów wyłącznie przy użyciu płatności online – klient nie ma możliwości doładowania portfela poprzez wybranie płatności przelewem tradycyjnym lub gotówką.
Jak włączyć portfel?
1. Wybierz z dostępnego po lewej stronie menu, zakładkę Studio
, a następnie kliknij kartę Ustawienia ogólne
i wybierz dział Portfel
.
2. W nowym oknie zaznacz pole Włącz obsługę portfela
.
W ten sposób w ustawieniach restrykcji karnetów pojawi się opcja kaucji.
Jak doładować portfel klienta?
1. Przejdź do zakładki Klienci
, a następnie wyszukaj klienta, któremu chcesz wpłacić środki i kliknij przycisk Profil
.
2. W profilu klienta przejdź do zakładki Zakupy
, kliknij dział Portfel
, a następnie przycisk Doładuj
i wprowadź kwotę oraz nazwę (lub pozostaw domyślną).
3. W punkcie sprzedaży zaznacz, w jaki sposób dokonano wpłaty: płatność terminalem, gotówką lub przelewem bankowym.
4. Portfel klienta został uzupełniony o wskazaną kwotę.
Jak wypłacić środki z portfela klienta?
1. Przejdź do zakładki Klienci
, a następnie wyszukaj klienta, któremu chcesz wypłacić środki i kliknij przycisk Profil
.
2. W profilu klienta przejdź do zakładki Zakupy
i kliknij dział Portfel
.
3. Znajdź na liście transakcję, którą chcesz zwrócić, a następnie kliknij ikonę zwrotu .
4. Wpisz Kwotę do wypłacenia
– nie może być wyższa niż obecne saldo portfela lub, w przypadku transakcji online, wyższa niż kwota, którą wpłacił klient.
5. Wybierz sposób zwrotu płatności:
- Online – zwrot środków zostanie wykonany automatycznie poprzez operatora płatności, którym wcześniej dokonano wpłaty (opcja dostępna wyłącznie w przypadku, gdy klient dokonał wpłaty przy pomocy płatności online).
- Gotówka – zwrotu należy dokonać samodzielnie, wypłacając klientowi gotówkę.
- Przelew tradycyjny – zwrotu należy dokonać samodzielnie. Skontaktuj się z klientem w celu uzyskania od niego numeru konta, na które wykonasz przelew.
5. Aby potwierdzić wypłatę środków, kliknij przycisk Tak, wypłać
. Dostępne saldo w portfelu klienta zostanie pomniejszone o wskazaną kwotę.
6. Jeśli wybrano opcję zwrotu online
, system podejmie kilka prób zwrotu na przestrzeni kolejnych dni. Dzięki temu, jeśli w danym momencie Twoje saldo w panelu danego operatora nie będzie wystarczające do wykonania zwrotu, spróbujemy ponownie.
Jeśli zwrot się powiedzie, klient zostanie o tym poinformowany za pomocą wiadomości email oraz powiadomienia push.
Jeśli pomimo kilku prób, zwrot płatności się nie powiedzie, otrzymasz powiadomienie email wraz z informacją o przyczynie niepowodzenia.
Wiadomość zostanie wysłana na „Adres email do powiadomień” (który możesz ustawić w dziale Studio > Twoje studio) lub jeśli go nie ustawiono, na adres email właściciela studio.
Co oznaczają poszczególne statusy zwrotu?
W zależności od wybranej metody wypłaty środków oraz dalszego przebiegu procesu zwrotu, przy zwrocie pojawi się jeden z poniższych statusów:
- Oczekuje na zwrot – zwrot oczekuje na realizację, wciąż możesz go jeszcze anulować. Środki zostały pobrane z portfela klienta.
- W trakcie zwrotu – zwrot został już zlecony do operatora płatności i jest w trakcie realizacji. Saldo portfela klienta zostało pomniejszone o kwotę zwrotu.
- Wypłacono – środki zostały zwrócone do klienta. Saldo portfela klienta zostało pomniejszone o kwotę zwrotu.
- Nieudany zwrot – zwrot się nie powiódł, kliknij ikonę strzałki, aby poznać przyczynę. Środki wróciły na portfel klienta.
- Anulowano zwrot – zwrot został przez Ciebie anulowany, a środki wróciły na portfel klienta.
Jak anulować zlecony zwrot online z portfela klienta?
Jeśli zwrot online nie został jeszcze rozpoczęty, możesz go anulować w profilu klienta, w dziale Zakupy
> Portfel
, klikając ikonę strzałki przy transakcji zwrotu.
W rozsuniętym panelu kliknij przycisk Anuluj
i potwierdź swój wybór.
Powiązane raporty
W zakładce Raporty
znajdziesz dwa raporty dedykowane dla portfela:
Wpłaty na portfel – lista wszystkich wpłat dokonanych na portfel w wybranym przedziale czasu.
Saldo portfela – lista wszystkich klientów, którzy posiadają obecnie dodatnie lub ujemne saldo portfela (raport nie wyświetla osób, których saldo wynosi 0).
Kwota wpłacona na portfel pojawia się w raporcie sprzedażowym, dopiero gdy zostanie zamieniona na opłatę karną (czyli w przypadku późnego anulowania/nieobecności klienta) lub zakupu karnetu przy użyciu środków z portfela (dopiero wtedy staje się ona przychodem studio).