Wirtualny portfel
Ostatnia modyfikacja: 01 marca 2023
Funkcjonalność portfela pozwala klientom wpłacać kaucję dla karnetów, które tego wymagają, a studio potrącać ją w przypadku nieobecności
, późnego anulowania
lub innego zdarzenia.
Ze względu na przeznaczenie tej funkcjonalności, wpłaty na portfel mogą być dokonane przez klientów wyłącznie przy użyciu płatności online – klient nie ma możliwości doładowania portfela poprzez wybranie płatności przelewem tradycyjnym lub gotówką.
Jak włączyć portfel?
Wybierz z dostępnego po lewej stronie menu, zakładkę Studio
, a następnie kliknij kartę Ustawienia ogólne
i wybierz dział Portfel
.
W nowym oknie zaznacz pole Włącz obsługę portfela
.
W ten sposób w ustawieniach restrykcji karnetów pojawi się opcja kaucji.
Jak doładować portfel klienta?
Aby dodać klientowi karnet, przejdź do zakładki Klienci
, a następnie wyszukaj klienta, któremu chcesz wpłacić środki i kliknij przycisk Profil
.
W profilu klienta przejdź do zakładki Zakupy
, kliknij dział Portfel
, a następnie przycisk Doładuj
i wprowadź kwotę oraz nazwę (lub pozostaw domyślną).
W punkcie sprzedaży zaznacz, w jaki sposób dokonano wpłaty: płatność terminalem, gotówką lub przelewem bankowym.
Portfel klienta został uzupełniony o wskazaną kwotę.
Powiązane raporty
W zakładce Raporty
znajdziesz dwa raporty dedykowane dla portfela:
Wpłaty na portfel – lista wszystkich wpłat dokonanych na portfel w wybranym przedziale czasu.
Saldo portfela – lista wszystkich klientów, którzy posiadają obecnie dodatnie lub ujemne saldo portfela (raport nie wyświetla osób, których saldo wynosi 0).
Kwota wpłacona na portfel pojawia się w raporcie sprzedażowym, dopiero gdy zostanie zamieniona na opłatę karną (czyli w przypadku późnego anulowania/nieobecności klienta) lub zakupu karnetu przy użyciu środków z portfela (dopiero wtedy staje się ona przychodem studio).