Czytnik kodów QR/kart członkowskich

Ostatnia modyfikacja: 24 października 2024

Integracja z czytnikiem pozwoli Ci na łatwe identyfikowanie osób przychodzących do studio. Po zeskanowaniu kodu/karty klienta pojawi się okienko z jego profilem.

Jak włączyć funkcjonalność czytnika?

1. Przejdź do działu Studio, kliknij kartę POS, a następnie wybierz dział Czytniki tożsamości.

2. Włącz opcję Włącz funkcjonalność czytnika tożsamości, a następnie zaznacz, z którego rodzaju czytnika będziesz korzystać. Do wyboru masz:

  • Karta fizyczna – wybierz tę opcję, jeśli chcesz korzystać z plastikowych kart NFC (zbliżeniowe) lub z kodem kreskowym/kodem QR.

  • Karta wirtualna – włączenie tej opcji sprawi, że w profilu klienta pojawi się ikona kodu QR, którą klient będzie mógł pokazać w recepcji.

Po zaznaczeniu odpowiednich opcji kliknij przycisk Zapisz.

3. Podłącz czytnik do komputera, upewnij się, że jesteś zalogowany na konto właściciela/pracownika i karta Fitssey jest aktywna w przeglądarce.

4. Po zeskanowaniu kodu/karty przypisanej do klienta, na ekranie wyświetli się okienko z profilem klienta (dowiedz się więcej).

Jaki czytnik wybrać?

Fitssey obsługuje większość ogólnodostepnych czytników.

  • Jeśli planujesz korzystanie z kodów QR, upewnij się, że czytnik, który zamierzasz kupić obsługuje kody 2D, czyli obrazkowe kody QR.

  • Jeśli planujesz korzystać z kart fizycznych, najpierw zamów karty, a następnie wybierz czytnik, który będzie obsługiwał wybrany przez Ciebie typ kart.

Jak przypisać kartę fizyczną do klienta?

Możesz to zrobić z 2 miejsc:

  • Profil klienta
  • 1. Przejdź do profilu klienta i kliknij przycisk Akcje, a następnie z dostępnych opcji wybierz ikonę kodu kreskowego.

    2. Zeskanuj kartę klienta lub kliknij przycisk „Wprowadź ID karty ręcznie”, aby wpisać numer manualnie i kliknij przycisk Zapisz.

    3. Komunikat Zapisano zmiany oznacza, że karta została przypisana prawidłowo.


  • Dział „Klienci”
  • 1. Wybierz z menu dział Klienci i kliknij prospekt ID klienta.

    2. Wyszukaj klienta, do którego chcesz przypisać kartę i kliknij znajdującą się obok niego ikonę ołówka .
    2. Zeskanuj kartę klienta lub kliknij przycisk „Wprowadź ID karty ręcznie”, aby wpisać numer manualnie i kliknij przycisk Zapisz.

    3. Komunikat Zapisano zmiany oznacza, że karta została przypisana prawidłowo.

Jak wyglądają kody QR po stronie klienta?

Po włączeniu obsługi kart wirtualnych w profilu klienta, w menu pojawi się ikonka kodu QR – kliknięcie jej pozwoli wygenerować kod, który należy pokazać w recepcji.

Wystarczy zeskanować kod klienta, aby wyświetlić jego profil.

Wygenerowany kod QR jest ważny przez 60 sekund, po tym czasie generowany jest nowy kod.