Jak anulować zakup klienta?
Ostatnia modyfikacja: 01 grudnia 2024
1. Przejdź do zakładki Klienci
, a następnie wyszukaj klienta, któremu chcesz anulować zakup i i kliknij przycisk Profil
.
2. W profilu klienta przejdź do zakładki Zakupy
i kliknij dział Transakcje
.
3. Znajdź na liście transakcję, którą chcesz anulować, a następnie kliknij ikonę menu i wybierz opcję Anuluj transakcję
.
4. Wybierz sposób zwrotu płatności:
- Online – zwrot środków zostanie wykonany automatycznie poprzez operatora płatności, którym wcześniej dokonano wpłaty (opcja dostępna wyłącznie w przypadku, gdy klient dokonał zapłaty przy pomocy płatności online).
- Gotówka – zwrotu należy dokonać samodzielnie, wypłacając klientowi gotówkę.
- Przelew tradycyjny – zwrotu należy dokonać samodzielnie. Skontaktuj się z klientem w celu uzyskania od niego numeru konta, na które wykonasz przelew.
- Portfel – pełna kwota zostanie zwrócona na portfel klienta.
- Bez zwrotu płatności – transakcja zostanie anulowana w Fitssey ze statusem „Anulowano”.
5. Potwierdź przyciskiem Tak, Anuluj
.
6. Jeśli wybrano opcję zwrotu online
, system podejmie kilka prób zwrotu na przestrzeni kolejnych dni. Dzięki temu, jeśli w danym momencie Twoje saldo w panelu danego operatora nie będzie wystarczające do wykonania zwrotu, spróbujemy ponownie.
Jeśli zwrot się powiedzie, klient zostanie o tym poinformowany za pomocą wiadomości email oraz powiadomienia push.
Jeśli pomimo kilku prób, zwrot płatności się nie powiedzie, otrzymasz powiadomienie email wraz z informacją o przyczynie niepowodzenia.
Wiadomość zostanie wysłana na „Adres email do powiadomień” (który możesz ustawić w dziale Studio > Twoje studio) lub jeśli go nie ustawiono, na adres email właściciela studio.
Co oznaczają poszczególne statusy zwrotu?
W zależności od wybranej metody zwrotu płatności oraz dalszego przebiegu procesu zwrotu, przy transakcji pojawi się jeden z poniższych statusów:
- Oczekuje na zwrot – zwrot płatności oczekuje na realizację, wciąż możesz go jeszcze anulować.
- W trakcie zwrotu – zwrot został już zlecony do operatora płatności i jest w trakcie realizacji.
- Wypłacono zwrot – płatność została zwrócona do klienta. Jeśli wybrano zwrot gotówką lub przelewem tradycyjnym, pamiętaj, aby zwrócić klientowi płatność we własnym zakresie.
- Nieudany zwrot – zwrot się nie powiódł, kliknij ikonę strzałki, aby poznać przyczynę.
- Anulowano zwrot – zwrot został przez Ciebie anulowany, a transakcja przywrócona.
Jak anulować zlecony zwrot online transakcji?
Jeśli zwrot online nie został jeszcze rozpoczęty, możesz go anulować w profilu klienta, w dziale Zakupy
> Transakcje
, klikając ikonę strzałki przy zwracanej transakcji.
W rozsuniętym panelu kliknij przycisk Anuluj
i potwierdź swój wybór.