Jak anulować zakup klienta?

Ostatnia modyfikacja: 01 grudnia 2024

1. Przejdź do zakładki Klienci, a następnie wyszukaj klienta, któremu chcesz anulować zakup i i kliknij przycisk Profil.

2. W profilu klienta przejdź do zakładki Zakupy i kliknij dział Transakcje.

3. Znajdź na liście transakcję, którą chcesz anulować, a następnie kliknij ikonę menu i wybierz opcję Anuluj transakcję.


4. Wybierz sposób zwrotu płatności:

  • Online – zwrot środków zostanie wykonany automatycznie poprzez operatora płatności, którym wcześniej dokonano wpłaty (opcja dostępna wyłącznie w przypadku, gdy klient dokonał zapłaty przy pomocy płatności online).

  • Gotówka – zwrotu należy dokonać samodzielnie, wypłacając klientowi gotówkę.

  • Przelew tradycyjny – zwrotu należy dokonać samodzielnie. Skontaktuj się z klientem w celu uzyskania od niego numeru konta, na które wykonasz przelew.

  • Portfel – pełna kwota zostanie zwrócona na portfel klienta.

  • Bez zwrotu płatności – transakcja zostanie anulowana w Fitssey ze statusem „Anulowano”.

5. Potwierdź przyciskiem Tak, Anuluj.



6. Jeśli wybrano opcję zwrotu online, system podejmie kilka prób zwrotu na przestrzeni kolejnych dni. Dzięki temu, jeśli w danym momencie Twoje saldo w panelu danego operatora nie będzie wystarczające do wykonania zwrotu, spróbujemy ponownie.

Jeśli zwrot się powiedzie, klient zostanie o tym poinformowany za pomocą wiadomości email oraz powiadomienia push.

Jeśli pomimo kilku prób, zwrot płatności się nie powiedzie, otrzymasz powiadomienie email wraz z informacją o przyczynie niepowodzenia.

Wiadomość zostanie wysłana na „Adres email do powiadomień” (który możesz ustawić w dziale Studio > Twoje studio) lub jeśli go nie ustawiono, na adres email właściciela studio.



Co oznaczają poszczególne statusy zwrotu?

W zależności od wybranej metody zwrotu płatności oraz dalszego przebiegu procesu zwrotu, przy transakcji pojawi się jeden z poniższych statusów:

  • Oczekuje na zwrot – zwrot płatności oczekuje na realizację, wciąż możesz go jeszcze anulować.

  • W trakcie zwrotu – zwrot został już zlecony do operatora płatności i jest w trakcie realizacji.

  • Wypłacono zwrot – płatność została zwrócona do klienta. Jeśli wybrano zwrot gotówką lub przelewem tradycyjnym, pamiętaj, aby zwrócić klientowi płatność we własnym zakresie.

  • Nieudany zwrot – zwrot się nie powiódł, kliknij ikonę strzałki, aby poznać przyczynę.

  • Anulowano zwrot – zwrot został przez Ciebie anulowany, a transakcja przywrócona.

Jak anulować zlecony zwrot online transakcji?

Jeśli zwrot online nie został jeszcze rozpoczęty, możesz go anulować w profilu klienta, w dziale Zakupy > Transakcje, klikając ikonę strzałki przy zwracanej transakcji.

W rozsuniętym panelu kliknij przycisk Anuluj i potwierdź swój wybór.