Jak przypisać kontrakt do klienta?
Ostatnia modyfikacja: 11 marca 2020
Aby dodać klientowi jeden z uprzednio utworzonych kontraktów, przejdź do profilu klienta, a następnie kliknij Zakupy
.
W nowym oknie wybierz dział Kontrakty
, a następnie kliknij przycisk plus i wybierz jeden z dostępnych kontraktów.
W punkcie sprzedaży masz możliwość zmiany podstawowych ustawień kontraktu, aby dopasować go do potrzeb klienta (zmiany zostaną zastosowane jedynie do kontraktu tego klienta).
Aby zmodyfikować nazwę kontraktu
, datę rozpoczęcia
lub dodać notatkę
, kliknij ikonę ołówka i wprowadź zmiany.
Możesz również zmienić status poszczególnych rat kontraktu, ich cenę lub dodać notatkę.
Status Płatne teraz
oznacza, że klient już uregulował lub właśnie wpłaca daną należność (najczęściej w recepcji).
Status Wstrzymano
oznacza, że płatność nie zostanie pobrana, a klient nie będzie mógł korzystać z przypisanych do raty produktów.
Natomiast Zaplanowano
oznacza, że rata jest niezapłacona, zaplanowana do opłacenia przez klienta w wybranym czasie (kolumna data płatności).
W dziale Dodatkowe opcje
masz możliwość określenia, w której lokalizacji został sprzedany kontrakt (przydatne, jeśli prowadzisz działalność w wielu placówkach).
W dolnej części punktu sprzedaży pojawi się krótkie podsumowanie zgodne z wybranymi przez Ciebie ustawieniami kontraktu: wartość brutto
kontraktu, przyznana zniżka
, wartość zaplanowanych
rat oraz wysokość płatności należnej do zapłaty teraz
.
Jeśli choć jedna rata została oznaczona jako Płatna teraz
, możesz dodatkowo określić, w jaki sposób klient dokonał płatności: za pomocą gotówki
, poprzez przelew tradycyjny
lub terminal płatniczy
.
Wybierz metodę płatności, aby zatwierdzić dodanie kontraktu.