Jak potwierdzić płatność klienta?
Ostatnia modyfikacja: 31 października 2023
Jeśli korzystasz z manualnych płatności (gotówka/przelew), wszystkie zakupy klientów są domyślnie oznaczone jako Niezapłacone
i wymagają potwierdzenia.
Dopiero po potwierdzeniu transakcji, trafia ona do raportów finansowych jako przychód.
Jak potwierdzić płatność z profilu klienta?
1. Przejdź do działu Klienci
, wyszukaj klienta, dla którego chcesz potwierdzić płatność i kliknij przycisk Profil
.
2. W profilu klienta przejdź do zakładki Zakupy
> Transakcje
.
3. Kliknij ikonę menu obok transakcji, którą chcesz potwierdzić i wybierz opcję Potwierdź płatność
.
4. Wprowadź datę i metodę płatności, a następnie potwierdź przyciskiem Zapisz
.
Jeśli klient wpłacił tylko część należności, zmień kwotę w polu Wpłacono, a pozostała część będzie nadal widniała jako niezapłacona.
Jak potwierdzić płatność z raportu?
1. Przejdź do działu Raporty
i wybierz Niezapłacone transakcje
.
2. Wybierz datę (domyślnie wyświetlane jest 7 ostatnich dni), możesz również filtrować po rodzaju karty, statusie transakcji lub metodzie płatności.
3. Kliknij ikonę portfela obok klienta, dla którego chcesz potwierdzić płatność.
4. Wprowadź datę i metodę płatności, a następnie potwierdź przyciskiem Zapisz
.
Jeśli klient wpłacił tylko część należności, zmień kwotę w polu Wpłacono, a pozostała część będzie nadal widniała jako niezapłacona.