Integracja z drukarką fiskalną

Ostatnia modyfikacja: 20 listopada 2024

Jak połączyć drukarkę z Fitssey?

1. Włącz drukarkę fiskalną.

2. Pobierz i zainstaluj program Fitsey Printer.

3. Włącz pobrany program, a następnie z górnego menu wybierz Start i kliknij Ustawienia.


4. Przejdź do zakładki Urządzenia i kliknij przycisk Dodaj, aby dodać drukarkę.


  • Upewnij się, że drukarka jest włączona i ustawiona na odpowiedni tryb pracy
  • Wpisz nazwę drukarki
  • Wybierz odpowiedni protokół: Posnet Online (jeśli korzystasz z drukarki Posnet), Novitus Online XML (jeśli posiadasz drukarkę Novitus) lub inny odpowiadający Twojej drukarce



a). jeśli łączysz się z drukarką bezprzewodowo

  • Wpisz odczytany z urządzenia Adres IP oraz Port



b). jeśli łączysz się z drukarką za pomocą kabla USB

  • Podłącz drukarkę fiskalną do komputera i upewnij się, że jest włączona i skonfigurowana
  • Kliknij przycisk Wykryj porty, aby program spróbował wykryć drukarkę podłączoną do komputera. Jeśli program nie będzie mógł wykryć drukarki, uzupełnij Port komunikacyjny samodzielnie.



5. Kliknij przycisk Przetestuj połączenie – jeśli wprowadzono poprawne informacje, program pomyślnie połączy się z drukarką. Potwierdź przyciskiem Zapisz.

6. Wybierz z menu Start > Połącz z drukarką.


7. W okienku Logi pojawi się informacja „Nawiązano połączenie z drukarką…” – oznacza to, że program pomyślnie połączył się z drukarką i jest gotowy do pracy.
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać odpowiednie klucze dostępu i połączyć drukarkę z Twoim studio.

Jak wydrukować pojedynczy paragon z profilu klienta?

Aby wydrukować paragon dla pojedynczej już opłaconej transakcji:

1. Przejdź do profilu wybranego klienta.

2. W profilu przejdź do działu Zakupy i wybierz zakładkę Transakcje.

3. Kliknij ikonę menu przy transakcji, dla której chcesz wydrukować paragon i wybierz opcję Wydrukuj paragon.



4. Wyświetli się okienko ze szczegółami transakcji, które pojawią się na paragonie. Zatwierdź wydruk przyciskiem Tak, wydrukuj.



5. Transakcja zostanie wysłana do drukarki w celu wydruku paragonu. Wydruk powinien nastapić w ciągu kilku sekund.

Jak zlecić masowy wydruk paragonów z raportu?

Aby wydrukować paragony dla wielu transakcji jednocześnie:

1. Przejdź do działu Raporty i wybierz z listy raport Paragony.

2. Kliknij przycisk Masowe drukowanie paragonów.



3. W nowym oknie kliknij przycisk Dodaj i:

  • Wybierz Zakres dat, dla którego chcesz wydrukować paragony (np. „Ten tydzień” lub „Dzisiaj”).

  • Wybierz Metody płatności – jeśli chcesz wydrukować paragony dla wszystkich transakcji, wybierz Wszystkie, w przeciwnym wypadku wybierz tylko te, które system powinien brać pod uwagę.

  • Wybierz Drukarkę fiskalną – jeśli posiadasz skonfigurowaną wyłącznie jedną drukarkę, ta opcja będzie już wybrana.



4. Kliknij przycisk Szukaj, a system wyszuka wszystkie transakcje, spełniające Twoje kryteria, dla których nie wystawiono jeszcze paragonu.



5. W kolejnym kroku wyświetli się informacja z liczbą znalezionych transakcji. Zatwierdź wydruk przyciskiem Tak, wydrukuj.



6. Transakcje zostaną wysłane do drukarki w celu wydruku paragonów. Wydruk powinien się rozpocząć w ciągu kilku sekund.

Anulowanie paragonu fiskalnego

Żadne urządzenie fiskalne nie posiada opcji zwrotu ani anulowania czy usunięcia wydrukowanego (zakończonego) paragonu.

Ewidencjonując sprzedaż na urządzeniu fiskalnym, jesteś zobowiązany prowadzić dwie ewidencje:

  • ewidencję zwrotów i reklamacji
  • ewidencję oczywistych pomyłek



W przypadku wystawienia błędnego paragonu, należy go dołączyć do ewidencji pomyłek, zapisując również:

  • wartość brutto i podatek od błędnie zewidencjonowanej sprzedaży;
  • krótki opis przyczyny/okoliczności błędu;
  • oryginał paragonu.

Tak prowadzoną ewidencję przekazujesz swojej księgowości.