Integracja z drukarką fiskalną
Ostatnia modyfikacja: 20 listopada 2024
Jak połączyć drukarkę z Fitssey?
1. Włącz drukarkę fiskalną.
2. Pobierz i zainstaluj program Fitsey Printer.
3. Włącz pobrany program, a następnie z górnego menu wybierz Start
i kliknij Ustawienia
.
4. Przejdź do zakładki Urządzenia
i kliknij przycisk Dodaj
, aby dodać drukarkę.
- Upewnij się, że drukarka jest włączona i ustawiona na odpowiedni tryb pracy
- Wpisz nazwę drukarki
- Wybierz odpowiedni protokół: Posnet Online (jeśli korzystasz z drukarki Posnet), Novitus Online XML (jeśli posiadasz drukarkę Novitus) lub inny odpowiadający Twojej drukarce
a). jeśli łączysz się z drukarką bezprzewodowo
- Wpisz odczytany z urządzenia Adres IP oraz Port
b). jeśli łączysz się z drukarką za pomocą kabla USB
- Podłącz drukarkę fiskalną do komputera i upewnij się, że jest włączona i skonfigurowana
- Kliknij przycisk
Wykryj porty
, aby program spróbował wykryć drukarkę podłączoną do komputera. Jeśli program nie będzie mógł wykryć drukarki, uzupełnij Port komunikacyjny samodzielnie.
5. Kliknij przycisk Przetestuj połączenie
– jeśli wprowadzono poprawne informacje, program pomyślnie połączy się z drukarką. Potwierdź przyciskiem Zapisz
.
6. Wybierz z menu Start
> Połącz z drukarką
.
7. W okienku Logi
pojawi się informacja „Nawiązano połączenie z drukarką…” – oznacza to, że program pomyślnie połączył się z drukarką i jest gotowy do pracy.
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać odpowiednie klucze dostępu i połączyć drukarkę z Twoim studio.
Jak wydrukować pojedynczy paragon z profilu klienta?
Aby wydrukować paragon dla pojedynczej już opłaconej transakcji:
1. Przejdź do profilu wybranego klienta.
2. W profilu przejdź do działu Zakupy
i wybierz zakładkę Transakcje
.
3. Kliknij ikonę menu przy transakcji, dla której chcesz wydrukować paragon i wybierz opcję Wydrukuj paragon
.
4. Wyświetli się okienko ze szczegółami transakcji, które pojawią się na paragonie. Zatwierdź wydruk przyciskiem Tak, wydrukuj
.
5. Transakcja zostanie wysłana do drukarki w celu wydruku paragonu. Wydruk powinien nastapić w ciągu kilku sekund.
Jak zlecić masowy wydruk paragonów z raportu?
Aby wydrukować paragony dla wielu transakcji jednocześnie:
1. Przejdź do działu Raporty
i wybierz z listy raport Paragony
.
2. Kliknij przycisk Masowe drukowanie paragonów
.
3. W nowym oknie kliknij przycisk Dodaj
i:
- Wybierz
Zakres dat
, dla którego chcesz wydrukować paragony (np. „Ten tydzień” lub „Dzisiaj”). - Wybierz
Metody płatności
– jeśli chcesz wydrukować paragony dla wszystkich transakcji, wybierzWszystkie
, w przeciwnym wypadku wybierz tylko te, które system powinien brać pod uwagę. - Wybierz
Drukarkę fiskalną
– jeśli posiadasz skonfigurowaną wyłącznie jedną drukarkę, ta opcja będzie już wybrana.
4. Kliknij przycisk Szukaj
, a system wyszuka wszystkie transakcje, spełniające Twoje kryteria, dla których nie wystawiono jeszcze paragonu.
5. W kolejnym kroku wyświetli się informacja z liczbą znalezionych transakcji. Zatwierdź wydruk przyciskiem Tak, wydrukuj
.
6. Transakcje zostaną wysłane do drukarki w celu wydruku paragonów. Wydruk powinien się rozpocząć w ciągu kilku sekund.
Anulowanie paragonu fiskalnego
Żadne urządzenie fiskalne nie posiada opcji zwrotu ani anulowania czy usunięcia wydrukowanego (zakończonego) paragonu.
Ewidencjonując sprzedaż na urządzeniu fiskalnym, jesteś zobowiązany prowadzić dwie ewidencje:
- ewidencję zwrotów i reklamacji
- ewidencję oczywistych pomyłek
W przypadku wystawienia błędnego paragonu, należy go dołączyć do ewidencji pomyłek
, zapisując również:
- wartość brutto i podatek od błędnie zewidencjonowanej sprzedaży;
- krótki opis przyczyny/okoliczności błędu;
- oryginał paragonu.
Tak prowadzoną ewidencję przekazujesz swojej księgowości.