Wirtualny portfel

Ostatnia modyfikacja: 01 marca 2023

Funkcjonalność portfela pozwala klientom wpłacać kaucję dla karnetów, które tego wymagają, a studio potrącać ją w przypadku nieobecności, późnego anulowania lub innego zdarzenia.

Ze względu na przeznaczenie tej funkcjonalności, wpłaty na portfel mogą być dokonane przez klientów wyłącznie przy użyciu płatności online – klient nie ma możliwości doładowania portfela poprzez wybranie płatności przelewem tradycyjnym lub gotówką.

Jak włączyć portfel?

Wybierz z dostępnego po lewej stronie menu, zakładkę Studio, a następnie kliknij kartę Ustawienia ogólne i wybierz dział Portfel.

W nowym oknie zaznacz pole Włącz obsługę portfela.
W ten sposób w ustawieniach restrykcji karnetów pojawi się opcja kaucji.

Jak doładować portfel klienta?

Aby dodać klientowi karnet, przejdź do zakładki Klienci, a następnie wyszukaj klienta, któremu chcesz wpłacić środki i kliknij przycisk Profil.

W profilu klienta przejdź do zakładki Zakupy, kliknij dział Portfel, a następnie przycisk Doładuj i wprowadź kwotę oraz nazwę (lub pozostaw domyślną).

W punkcie sprzedaży zaznacz, w jaki sposób dokonano wpłaty: płatność terminalem, gotówką lub przelewem bankowym.

Portfel klienta został uzupełniony o wskazaną kwotę.

Powiązane raporty

W zakładce Raporty znajdziesz dwa raporty dedykowane dla portfela:

Wpłaty na portfel – lista wszystkich wpłat dokonanych na portfel w wybranym przedziale czasu.

Saldo portfela – lista wszystkich klientów, którzy posiadają obecnie dodatnie lub ujemne saldo portfela (raport nie wyświetla osób, których saldo wynosi 0).

Kwota wpłacona na portfel pojawia się w raporcie sprzedażowym, dopiero gdy zostanie zamieniona na opłatę karną (czyli w przypadku późnego anulowania/nieobecności klienta) lub zakupu karnetu przy użyciu środków z portfela (dopiero wtedy staje się ona przychodem studio).