Jak przypisać kontrakt do klienta?

Ostatnia modyfikacja: 26 września 2018

Aby dodać klientowi jeden z uprzednio utworzonych kontraktów, przejdź do profilu klienta, a następnie kliknij Zakupy.
W nowym oknie wybierz dział Kontrakty, a następnie kliknij przycisk plus i wybierz jeden z dostępnych kontraktów.



W punkcie sprzedaży masz możliwość zmiany podstawowych ustawień kontraktu, aby dopasować go do potrzeb klienta (zmiany zostaną zastosowane jedynie do kontraktu tego klienta).
Aby zmodyfikować nazwę kontraktu, datę rozpoczęcia, liczbę rat lub dodać notatkę, kliknij ikonę ołówka i wprowadź zmiany.



Możesz również zmienić status poszczególnych rat kontraktu. Status Płatne teraz oznacza, że klient już uregulował lub właśnie wpłaca daną należność (najczęściej w recepcji), natomiast Zaplanowano oznacza, że rata jest niezapłacona, zaplanowana do opłacenia przez klienta w wybranym czasie (kolumna data płatności).



W dziale Dodatkowe opcje masz możliwość określenia, w której lokalizacji został sprzedany kontrakt (przydatne, jeśli prowadzisz działalność w wielu placówkach).

Jeśli choć jedna rata została oznaczona jako Płatna teraz, możesz dodatkowo określić, w jaki sposób klient dokonał płatności: za pomocą gotówki, poprzez przelew tradycyjny lub płatność online.

W dolnej części punktu sprzedaży pojawi się krótkie podsumowanie zgodne z wybranymi przez Ciebie ustawieniami kontraktu: wartość brutto kontraktu, przyznana zniżka, wartość zaplanowanych rat oraz wysokość płatności należnej do zapłaty teraz.



Po dokonaniu wszystkich zmian kliknij przycisk Dalej, aby dodać kontrakt do klienta.